Skandinaviens førende Digital Asset Management system Kontainer ønskede et nyt kampagnesite i forbindelse med relancering af det velkendte Digital Asset Management system Kontainer.
Designet skulle fremstå gennemarbejdet, tryghedsskabende og være let at aflæse, så kunderne hurtigt kan få et indblik i hvad Kontainer står for og kan. Foruden promo sitet blev der udarbejdet keynotes, produktblade, SoMe kampagne look og visuel identitet med samme Nordiske udtryk.
Designet og brugeroplevelsen understøttes gennem load effects og animationer der får siden og produktbillederne til at fremstå levende. Der er især lagt kræfter i at få et af Kontainers brandelementer (den orange firkant) til at følge med tiden, når man scroller på siderne, samt særlige loadeffects og transitions ved sideskift.
Promo sitet Kontainer.com er bygget med en headless Vue.js frontend med CMS modelleret i WordPress Advanced Custom Fields. Da Google indeksering, herunder PageSpeed, er en centralt som salgskanal for Kontainer, er der med alle tekniske muligheder taget højde for optimal Google indeksering og performance.
Målsætningen for den nye kampagneside var at fordoble antallet af demooprettelser, newsletter sign up’s og direkte forespørgsler via kontaktformularerne. Sitets design, imødekommende formidling og funktionalitet skulle hjælpe til at understøtte denne konvertering af trafik fra SoMe kampagner, Google og trafik skabt via forbedret SEO og eksterne brandaktiviteter.
Dette mål blev indfriet og langt mere end det, da trafik og konvertering på sitet er øget eksplosivt på bare 3 måneder.
Øget mobil og desktop trafik
Forøgelse af demo oprettelser
Forøgelse i CRM sign ups
Isabella Lyngholm
Marketing manager
“Formålet ved Kontainer.com var at skabe en løsning med et design der kunne understøtte fortællingen om brugervenligheden i Kontainer og vores gode service overfor kunderne. Det er lykkedes til fulde”